site hit counter
FilmFilmovi 2014

Ritam ludila (Whiplash) – najava filma i titlovani trejler

Evo najave filma koji se već sada nalazi na samom vrhu popisa najboljih filmova 2014. godine i svakako predstavlja jednog od najozbiljnijih kandidata za predstojeću oskarovsku sezonu.

Radnja filma „Ritam ludila“ prati mladog Endrua Nejmana (Miles Teller), studenta prve godine i ambicioznog svirača bubnjeva, koji pokušava da postane najbolji bubnjar u džez orkestru u zemlji.

Whiplash-5547.cr2

Progonjen činjenicom što mu je otac propali pisac, Endru svakog dana i noći žudi za tim da postane jedan od najboljih svirača bubnjeva ikada. Pod vođstvom prestižnog, ali vrlo upitnog instruktora Terensa Flečera (J. K. Simmons), Endru je spreman da učini sve što je potrebno kako bi postao slavni muzičar.

Whiplash-4868.cr2

Njegova predanost uskoro će biti stavljena na poslednje iskušenje kada ga nemilosrdni i ekscentrični profesor praktično dovede do ludila. Flečerove ekstremne metode učenja uznemiruju Endruovu veru u sviranje… Ali i u njega samog. Međutim, na kraju, bitka će se možda isplatiti jedino ako je Endru zaista vrhunski talent kakav Flečer veruje da jeste.

A kakav bi to muzički film bio bez sjajne muzike, preslušajte delove soundtrack-a u videu ispod.

A ako vam se dopala muzika, evo i celog soundtrack-a

jvfxpdwe

Pročitajte i ovo:
Akvamen (Aquaman) - titlovani trejler i najava filma
Oznake

Jedan komentar

  1. Bubnjar
    Ovenčan nagradom žirija na čuvenom Sundance festivalu nezavisnog filma 2013. godine, za svoj kratkometražni projekat, mladi autor Damien Chazelle se nakon godinu dana vraća na mesto uspeha sa dugometražnim filmom (njegov tek drugi u karijeri). Naravno scenario je bio malo prilagođen, iako je suština ostala ista. Andrew je talentovani mladi džez bubnjar, koga ambicija vodi napred, nagoni na ogromne žrtve, ne bi li uspeo da postigne nešto u životu. Za razliku od oca, propalog pisca. Susret s beskompromisnim perfekcionistom i vrsnim poznavaocem džeza, nastavnikom Fletcherom, sudbonosno će promeniti život mladića. Brutalne metode kojima tera svoje studente do krajnjih granica, prihvatljive su samo odabranima, samo onima koji su spremni da pronađu put koji će strast i ogromnu želju da pretoče u remek-delo. Da li je Andrew jedan od njih, sposoban da se odrekne života koji vode njegovi vršnjaci !? Je li on zaista u stanju da umesto provoda s devojkom, prigrli patnju, prolije znoj i krv, kako bi dostigao savršenstvo…Interakcija učenika i mentora jeste pokretačka snaga čitave radnje. Sudar dva jaka karaktera započinje nekakvo uvrnuto nadmetanje iz koga će se izroditi sukob ozbiljnih razmera. Ulog je visok, pitanje je samo koliku cenu mora da plati momak da dosegne vrh, da postane vrhunski bubnjar, slavni džez muzičar o kome će pričati generacije i generacije posle njega. Talentovani režiser posegnuo je za praktičnim rešenjima u kreiranju narativa. Koristio je sopstvena iskustva iz srednjoškolskih dana kada se bavio muzikom, što mu je omogućilo da postigne autentičnu atmosferu i dočara nam unutrašnju borbu mladića čija će ogromna ljubav prema muzici i gotovo opsesivna želja za uspehom (kompleks porodičnog nasleđa) biti stavljena na test. Možda je ovo u neku ruku i ličan film, što zaista nije loše. Naprotiv, jer je time samo dobio čiste, iskrene emocije, fino utkane u karakter dvojice centralnih aktera oko kojih se sve vrti. Lako je uočiti da je dobar kasting bio od krucijalnog značaja da se oslika ovako složen odnos, da dobijemo uverljive likove na ekranu,. ljude za koje pojam ‘kompromis’ jednostavno ne postoji. Miles Teller je definitivno opravdao očekivanja. Nema sumnje da je uloga kao skrojena za njega, jer je deo džez-sesija totalno verodostojan u kojima je nastupao, iz razloga što je reč o solidnom bubnjaru (svira od svoje 15. godine). No, ipak je ovde glavna faca neprikosnoveni J.K. Simmons, jer je profesor Fletcher dominantan u svakom kadru. Njegovo prisustvo izaziva strahopoštovanje kod studenata, a nekonvencionalne i zastrašujuće metode, maltene vojnički dril polaznika konzervatorijuma, prouzrokuju strašan pritisak. Retko ko može da se nosi s tim, jer arogantni perfekcionista nema vremena, niti želi da se bavi prosečnim muzičarima. Primenjuje neobične ‘pedagoške’ filtere, kako bi pronašao stvarne talente i onda ih podvrgao žestokom drilu koji ih vodi ravno do vrha. A neke možda samo do ludila. Gluma je najjači adut ove muzičke drame i potpuno je razumljivo što se J.K. Simmons dobro kotira kada se govori o dobitniku Oscara za sporednu mušku ulogu. Sugestivna fotografija i odlična montaža interpretiranih kompozicija, jesu pouzdani indikatori kako je mladi režiser vodio računa o svemu. Osigurao nam je kompletan audio-vizuelni ugođaj. Uostalom inspirativno izveden ‘Caravan’ -- džez standard koji je Duke Ellington svirao s toliko strasti još davne 1936. godine, jeste efektna završnica koja nas ostavlja u neverici, uvodi u stanje blagog šoka. Uz sve to, inteligentno napisan scenario ostavlja nam mogućnost da sami formiramo svoj stav po osnovu prenetih poruka univerzalne prirode. Realno male su šanse da film postigne nešto u trci za Oscara, u kategoriji za najbolji film, ali je izvesno da će nakon svega Damien Chazelle doći u žižu interesovanja šire javnosti. A to konkretno znači da se našao u beležnicima jakih producentskih kuća, što implicira ogromne mogućnosti. Uveren sam da je odškrinuo sebi vrata Hollywooda, te da može računa na ozbiljne produkcije s pozamašnim budžetom i jakom glumačkom podrškom. U međuvremenu pogledajte ovo ostvarenje u ritmu: ‘kako bubanj kaže…’, što reče jednom jedan poznati roker s ovih prostora.

Komentariši

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *

Close