site hit counter
Video igre

Resident Evil 7 – recenzija igre by HCL.hr

Novi nastavak kultne horor video igre Resident Evil izlazi sutra na Nextgen konzolama i PC računarima. Prve kritike su jako pozitivne a ja vam prenosim prvu recenziju sa naših prostora, autora Zorana Žalca sa prijateljskog sajta www.hcl.hr. Ako vas neizvenost ne ubije, neko će se u igri već pobrinuti za to!

“Iskreno nisam vjerovao da će Resident Evil više ikada biti relevantan u žanru horora. Šesti dio usmjerio je serijal prema znanstvenoj fantastici te se pobrinuo da igrači uvijek imaju čime i po kome pucati. Činilo se kao da njegovim tvorcima nije u interesu slušati fanove nego im je važnije dodvoravati se publici koja zna samo za pucačine. Budućnost serijala bila je upitna, a onda je gotovo niotkud uslijedio preokret situacije. Prvo smo dočekali najavu da će Resident Evil 2 napokon dobiti vječno traženu preradu; a potom nas je dočekalo još veće iznenađenje – Resident Evil 7 vraća napetu atmosferu i mehaniku preživljavanja s ograničenim resursima.

I doista, mogu potvrditi kako je ugođaj igre nelagodan, a sam gameplay uvelike podsjeća na najbolje dane Resident Evil igara. Sedmica s njima po pitanju priče nema većih poveznica, što je po meni dobra vijest ako se samo sjetite u kakve se krajnosti išlo čim se spomene prezime Wesker. Ovo je zasebno poglavlje s novim protagonistom Ethanom i njegovom nestalom curom Mijom za kojom on traga na zapuštenom američkom imanju. Ipak, radnja se odvija u svijetu iz prethodnih igara tako da očekujte povremene reference na neka stara mjesta i poznate likove.

Priča je predivno blesava na onaj tipični Resi način. Znate ono – netko je sakrio reljef troglavog psa koji otključava ulazna vrata kuće, a vi ga morate naći, jer nedajbože da vas instinkt za preživljavanje navede da razbijete prozor i tako pobjegnete. Svejedno, rekao bih da su su preokreti i iznenađenja pravilno tempirani te da je tematika „obiteljskih odnosa“ sasvim solidno obrađena. Ono što je dobro kod prezentacije priče u RE7 jest da je sve fino pojašnjeno i zaokruženo, bez ikakve dvosmislenosti. Tekstualni dokumenti koji objašnjavaju pozadinu razbacani su tako da ih je skoro nemoguće promašiti, a dovoljno su kratki za čitanje da već između redaka možete shvatiti o čemu je riječ. Sve u svemu, mislim da ne bih pogriješio s tvrdnjom kako sedmica ima najbolju priču u dosadašnjem Resi serijalu.

Format gameplaya u sedmici je najsličniji originalnom Resident Evilu iz 1996. godine. Istražujete veliku kuću, rješavate zagonetke i pažljivo upravljate inventoryjem u kojemu jedan ključ zauzima jednak prostor kao i tegla nutele kojom ćete namamiti mutirane ose da možete proći do kartice kojom otvarate stražnja vrata od kotlovnice. Naravno, to je slikovit prikaz situacije. Stvarne zagonetke nisu kompleksne nego izazovne taman toliko da vam je drago što se oko njih sve vrti. Igra je pritom korektna te vas ne vodi za ruku nego sami logički pristupate rješavanju problema. Imate podsjetnik što vam je trenutni zadatak i to je sve – nema nikakvih pokazatelja kamo trebate ići i kojim putem, nikakvih osvijetljenih predmeta koje trebate pokupiti. Čak je i tutorial vrlo površan pa vas nauči samo osnovne stvari dok ostale trikove učite eksperimentiranjem ili pogreškama.

Sedmica na najbolji način vraća onaj format istraživanja i preživljavanja koji je proslavio originalni Resident Evil iz 1996. godine.

Kažnjavanje igrača je ublaženo naspram prijašnjih igara u serijalu. Primjerice, ako poginete nećete se vratiti na zadnju ručno snimljenu poziciju nego na obližnji checkpoint. To s jedne strane umanjuje strah od umiranja, ali ne očekujte da kroz RE7 možete tek tako protrčati. Tu sam taktiku oprobao u jednom podrumu, no umjesto da pamtim kamo idemo bježeći od silnih neprijatelja toliko sam se uspaničio da mi je sam povratak na to mjesto bio zastrašujuć premda sam znao da neću izgubiti mnogo ako me ubiju. Imajte na umu da se ovo odnosi na normal težinu koja je najviša dostupna postavka težine pri prvom prelasku. Madhouse težina ograničava snimanje i smanjuje checkpointe, ali se otključava tek nakon što jednom već završite igru.

Ne očekujte pucačinu od ove igre na temelju činjenice da je postavljena u perspektivu iz prvog lica. Oružja ima, a ni streljivo nije baš iznimno rijetko. Stvar je u tome da ga ima dovoljno ako se pobrinete da svaki metak iskoristite kako treba. Iako se u isto vrijeme možete kretati i pucati, važnije od pokretljivosti bit će vam precizno ciljanje. Resident Evil 7 igra se stoga kao nekakva usporena pucačina. Kretanje je dosta tromo, što bi vas možda moglo zasmetati, no moglo bi također pomoći uvjerljivosti jer ne igrate s nekim komandosom koji svojom agilnošću može pobjeći od neprijatelja bez da se oznoji.

Premda se akcija odvija u prvom licu, ne očekujte mnogo pucnjave. Resident Evil 7 igra se kao nekakva usporena pucačina.

Po promotivnim materijalima kojima je RE7 najavljivan dalo bi se naslutiti kako se od neprijatelja možete i skrivati. U nekoliko situacija to je zaista moguće, ali samo u prvoj polovici igre. Diskutabilno je, doduše, koliko je to skrivanje korisno. Kretanje neprijatelja je iznenađujuće nepredvidivo, a vi nemate nikakav ormar u kojemu se možete sakriti. Nekad je zato pametnije pustiti da vas neprijatelj vidi i odvući ga što dalje od mjesta gdje trebate doći. Naravno, tu se podrazumjeva da poznajete prostor po kojemu se krećete, a njega srećom nije teško upamtiti jer su svi hodnici i sve sobe puni specifičnih detalja koji služe za lakšu orijentaciju. U tom pogledu već dugo nisam naišao na igru čiji bih okoliš naučio napamet i navigirao po njemu bez ikakve mini-mape ili dodatnih pomagala.

Druga polovica igre malo je linearnija, a intenzitet akcije je pojačan. Šteta je što ta akcija ne kulminira u samoj završnici jer je zadnja boss bitka prilično banalna. Međutim, bitke s ostalim bossovima definitivno su na razini onoga što možete očekivati od Resident Evil serijala. Standardni neprijatelji dovoljno su jezivi da vam nije svejedno kad vam se približe, iako ne tjeraju strah u kosti kao nekolicina iz legendarnog četvrtog dijela, primjerice Garradori i Regeneradori.

Neprijatelji nisu među najstrašnijima koje Resident Evil serijal ima za ponuditi, ali daleko od toga da vam je svejedno kad vam se približavaju.

Najgora prepreka strahu u ovoj igri je problem koji je imala i Amnesia: A Machine for Pigs. Naime, postoje prostorije u koje vas neprijatelji ne prate. To su prostorije za snimanje u koje možete pobjeći kad su vam u blizini, a neprijatelj koji vas je ganjao automatski nestaje. Ne trebate zatvoriti ni vrata za sobom jer se on jednostavno pretvori u zrak, a prije sekunde vam je bio za leđima. Kad izađete iz te sobe neprijatelj se „poništi“ i pojavljuje tek kad se približite dijelu na kojemu se ponovno spawna. Kad god sam iskorištavao taj propust imao sam osjećaj kao da varam i da mi se strah od neprijatelja pritom smanjuje.

Izuzev tog propusta, RE7 jako je dobro ispoliran. Značajnijih bugova nema, a na svim platformama izvodi se u glatkih 60 sličica po sekundi. Manji minus ide povremeno vidljivom učitavanju tekstura, barem u verziji za PS4. Učitavanje nekad zna kasniti i do 2-3 sekunde, pa čak i utjecati na gameplay. Npr. u jednoj sam situaciji morao čekati nekoliko sekundi da se na panelu pojave teksture kako bih vidio brojeve koje trebam pritisnuti. Teksture inače nisu visoke razlučivosti, a s obzirom da učitavanje po ulasku u igru traje oko dvije minute, takvo što ne bi se smjelo događati. Srećom, to je stvar koja se može popraviti ili barem poboljšati običnom zakrpom.

Vizualni stil igre je predivno gadan, iako ga pomalo sputava vidljivo učitavanje tekstura tijekom igranja.

Vizualni stil igre je pun pogodak. Zanimljivo je vidjeti kako Resident Evil komponira različite okultne teme od kojih su neke novitet u serijalu, a u prvom licu djeluju i svježe za čitav žanr. Igra se ne stidi biti odvratna, krvava ni prljava, a bome ni groteskna i uvrnuta u specifičnom Resi fetišu – tipa oči na udovima i sl. Sedmica općenito drži do tradicije serijala, a ujedno se trudi donijeti nešto novo pa taj trud treba cijeniti.

Među sitnicama koje mi nedostaju je pozadinska glazba pri istraživanju. Tišina ponekad doprinosi ugođaju, ali mislim da bi RE igrama i dalje pristajale instrumentalne skladbe koje bi svirale cijelo vrijeme, a ne samo u nekoliko napetijih dijelova tijekom igre. Također ne razumijem zašto nisu ostavili ono kad u glavnom meniju uđete u igru, a opaki glas kaže: „REZIDENT IVL, SEDAM“. To bi bilo zgodno, a opraštam im samo jer su na jednom mjestu ubacili klasični zvuk ulaska u inventory. Fale mi i pisaći strojevi za snimanje pozicije, ali kako se radnja odvija u 21. stoljeću prihvaćam činjenicu da se pozicija sada snima na snimaču za kasete.

Presretan sam što mogu reći da je nužna modernizacija Resident Evila rezultirala najboljom igrom u serijalu još od četvorke, a od tada je prošlo čak dvanaest godina. Istina je da letvica nije bila postavljena jako visoko, trebali smo samo taj fokus na atmosferu i zagonetke, ali treba priznati da je prelazak u prvo lice bio riskantan i da nekim slučajem nije ispao dobro mogao je biti poslijednji čavao u lijesu Capcomovog serijala. Na svu sreću, Japanci su još jednom dokazali da znaju napraviti horor igru za sam vrh tog žanra.

Fanovima serijala i sličnih igara stoga ide apsolutna preporuka – ovu gadost vrijedi iskusiti. Prvi prelazak uzet će vam oko devet sati nakon čega se otključava dodatna težina i bonus predmeti. Nekima to možda neće opravdati cijenu igre u vrijeme kada u paketu očekujemo vidjeti multiplayer i što sve ne, no ako ste među takvima svakako gledajte nabaviti igru barem na popustu. Ovakav povratak tradiciji Resident Evila treba nagraditi.”

Konačnu ocenu, za i protiv, preporučene i minimalne PC konfiguracije, kao i komentare čitalaca pročitajte u nastavku recenzije u originalnom članku klikom na link ispod…

Ključne reči
Prikaži još sadržaja...